top of page
חיפוש

עצה מס' 2: לא הולכים בקו ישר מנקודה לנקודה

עודכן: 9 בספט׳ 2022

בשעה טובה הצטיידתם בכל האביזרים הנחוצים לנווט מפה טופוגרפית, מצפן, וזכוכית מגדלת. סיימתם סדנא לקריאת מפה טופוגרפית וניווט, ואתם מוכנים לתכנן את מסלול הטיול הראשון שלכם. להלן עצה שניה שתעזור לכם בתיכנון ותמנע שגיאות של מתחילים.


הקו הישר בין שתי נקודות הוא בדרך כלל בחירה לא מוצלחת.


אצל נווטים מתחילים ישנה נטייה להעביר קו ישר בין שתי נקודות, למדוד את האזימוט והמרחק לנקודת הסיום, ולצאת לדרך. זו כאמור בחירה מאד לא מוצלחת מהסיבות הבאות:

1. הרוב המוחלט של השטחים שאנו מנווטים בהם, מכוסים ביערות / בבתה (צמחיית חורש ים תיכוני) או שהם מעובדים בגידולי שדה / מטעים. מעבר דרך שטחים אלה קשה ביותר במקרה הראשון, ובמקרה השני גם גורם נזק לחקלאים.

2. כאשר האזור אינו מישורי, הליכה לאורך קו ישר גורמת לחציית ואדיות ומעבר על שלוחות / כיפות. בפועל המשמעות היא עליות וירידות מיותרות.

למשל:

מפה טופוגרפית - שמורת חורש עדולם
מפה טופוגרפית - שמורת חורש עדולם

המטרה - להגיע מ- ח' רשם ל- ח' רסק. אם נלך בקו ישיר נחצה ארבעה ואדיות, כלומר נעלה ונרד לפחות ארבע פעמים מיותרות.


מה כדאי לעשות? לנוע בתוואי של ואדיות / קווי פרשת מים, כאשר מוודאים שבמקומות אלה קיימים שבילים. המסלול עצמו יהיה ארוך יותר, אבל נוחות המעבר בו תגרום להגעה לנקודת הסיום בזמן מהיר הרבה יותר.


מפה טופוגרפית - ציר ניווט מומלץ
מפה טופוגרפית - ציר ניווט מומלץ

במסלול הזה יורדים שתי פעמים ועולים שתי פעמים. חיסכון של שתי עליות ושתי ירידות, ובנוסף, לא מסתבכים בהליכה בתוך סבך או אזור מיוער שהעבירות בו קשה ביותר.

מסקנה: עדיף להאריך קצת, מאשר ללכת בקו ישר.

יודעים לנווט ? מצוין - תכננו ציר ניווט ולדרך. רוצים לרענן ידע ישן או ללמוד מהתחלה? הצטרפו לקורס.

280 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חידון ליום העצמאות ה- 70

מסר לשנת ה- 70 לעצמאות מדינת ישראל עם שקיעת החמה נאספנו סביב המדורה. היה זה בסיומו של החג הראשון. גזרי העצים היו לחים מעט, והאש והעשן הופיע ונעלמו חליפות. למרות גילו המבוגר של ראש השבט הוא המשיך במסור

חידון יום העצמאות 2017

שאלות לפיתרון כתב החידה בכל אחת מהשאלות ישנן שלושה עצמים / שמות זהים, ואחד יוצא דופן, עליכם לסמן את יוצא הדופן. 1.                  א. ראובן           ב. גד                ג. נפתלי           ד. אפרים

bottom of page