top of page
חיפוש

עשרת הדיברות לנווט

עודכן: 4 בפבר׳

"דע, מאין באת ולאן אתה הולך..." (מסכת אבות ג' א')

רוצים להצליח ? קראו ויישמו את עשרת הדיברות לנווט והצלחתכם מובטחת

  1. "דברים קטנים יוצרים שלמות – שלמות איננה דבר קטן" (מיוחס לאלברט איינשטיין). כמעט כל מה שקיים בשטח, מופיע על גבי מפה טופוגרפית. התאזרו בסבלנות והבינו היטב את מה שרשום על המפה. אל תתעלמו מפרטים קטנים.

  2. הגדילו את המפה. אם יש לכם אפשרות, העזרו באפליקציה (עמוד ענן, OffRoad ואחרות) כדי להגדיל את התצוגה ולראות גם פרטים קטנים. אם אין לך אפשרות כזו העזרו בזכוכית מגדלת.

  3. קיצורי דרך מאריכים את הדרך (שר הטבעות - J.R.R Tolkien ) בחרו מסלול ניווט העובר על קווי רכס או בוואדיות, אם אפשר על גבי דרכי עפר. המנעו מללכת בקו ישר החוצה שלוחות או וואדיות.

  4. הסתמכו תמיד על התבליט. כיפות, שלוחות או וואדיות משתנים לעיתים רחוקות בססו את לימוד ציר הניווט עליהם. שבילי עפר וגם כבישים עלולים להשתנות בתדירות גבוהה קבלו אותם בערבון מוגבל.

  5. הכינו סיפור דרך שימנע "ברבור". מדדו היטב את המרחק מתחילת הקטע לסופו. ענו על השאלות הבאות: היכן נמצאת הנקודה (וואדי / שלוחה / כיפה / אוכף) ? כשאהיה בנקודה מה יהיה סביבי ( וואדי / שלוחה / אוכף / שטח מישורי) ? מה יכולה להיות נקודת ביקורת במקרה ואעבור את הנקודה.

  6. לפני תחילת הניווט בדקו שהמצפן מכויל. הסתמכו על דרך ישרה, או נקודה בולטת בשטח, והשוו בין האזימוט הנמדד במפה לאזימוט הנמדד בשטח. כלל הברזל – מהמפה לשטח מורידים 5 מעלות, מהשטח למפה מוסיפים 5 מעלות.

  7. אל תסמכו על אינטואיציה או על החושים / ההרגשה שלכם. בדקו את כיוון ההליכה (בעזרת מצפן), את המגמה ואת התבליט מסביבכם בתדירות גבוהה.

  8. בזמן הניווט הרימו את הראש והסתכלו קדימה. צפו קדימה למרחק של 100 – 200 מ'. כך תוכלו לזהות שינוי במגמת הכיוון של הדרך, ולזהות שינוי בצורות התבליט. כאשר אתם מסתכלים על הרצפה, לא תרגישו בשינוי כיוון המגמה.

  9. הרגישו את האדמה בכפות רגליכם. האם אתן עולות / יורדות / הולכות במישור ? האם מגמת ההליכה מתאימה לסיפור הדרך ?

  10. בניווט לפי אזימוט – בשטח - בחרו נקודה רחוקה. ככל שהנקודה שתבחרו תהייה רחוקה יותר, כך הסטייה שלכם תהיה קטנה יותר.

ואחרון חביב – רק גולדה לא מתברברת (פתגם עממי – גולדה מאיר הייתה ראש ממשלת ישראל בשנים (1969 – 1974). התברברתם ? לא סוף העולם! כולם מתברברים מתישהו וגם לי זה קרה בקורס קציני מודיעין. שימרו על קור רוח ואל תילחצו. הדרך הטובה ביותר לתקן, היא לחזור אחורה לנקודה הבטוחה האחרונה.

בהצלחה !

פסלו של מיכאל אנג'לו - משה
עשרת הדיברות ל: ניווט

פסלו המפורסם של מיכאלאנג'לו המתאר את משה ובידיו שני לוחות הברית .

הועלה מאתר ויקיפדיה / ויקי שיתוף.


יודעים לנווט - מצוין !

רוצים ללמוד מהתחלה, להשתפר, להתמקצע ? דברו איתי 052-3663123, או מלאו טופס "צור קשר"

400 צפיות0 תגובות
bottom of page