top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תההולך בשדה

מי שלא ניווט בגבעות פורים - שיקום!

כאשר לומדים לנווט במסגרות הצבא השונות, מתאמנים בהרבה שטחי ניווט. חלקם בדרום, חלקם בצפון, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות. אבל - יש אזור ניווטים אחד שהוא החביב ביותר על מחלקות ההדרכה בצה"ל, ולמען האמת הוא חביב גם על תנועות הנוער.



שלוחות וואדיות רבים באזור הניווט
נוף מאפיין של גבעות באזור הניווט

לכבוד חג הפורים השתמשתי בכותרת בשם החליפי שלהן, ואני מתכוון כמובן ל- גבעות גורל. במשפט מוסגר לגמרי - "גורל" פרושו "פור" ומכאן נגזר שמו של חג פורים, וכל אחד יכול להרחיב בעצמו בנושא הזה.


בתחילת השבוע (17/03/2024) ניווטנו במסלול מעגלי ב"שמורת להב דרום", שנמצאת בחלקן הצפוני של גבעות גורל. קיוונו שנראה את אירוס הארגמן או אירוס הנגב, אבל לא הצלחנו. במקומם פגשנו את: צהרון, צבעוני, שום אשרסון, מרגנית השדה, שמשון השלחופיות, נץ חלב צרפתי, דמומית משוננת, ועוד.


שום אשרסון, צהרון, צבעוני - פרחים מוכרים יותר
שום אשרסון, צהרון, צבעוני



פרחים מוכרים קצת פחות
מוכרים קצת פחות - מרגנית השדה, שמשון השלחופיות, נץ חלב צרפתי

המסלול מעגלי, אורכו כ- 9 ק"מ והפרשי הגובה הם של כ- 170 מ'. המסלול קל להליכה, הנוף - נוף של גבעות מתונות, המדרונות עדיין ירוקים, לא חם מדי. בקיצור - מסלול מהנה ולא מסובך ביותר ל- ניווט בגבעות גורל.


אזור הניווט בגבעות גורל
מפת ניווט גבעות גורל

המפה מבוססת על מפת עמוד ענן www.amudanan.co.il

כדי להגיע לנקודת ההתחלה נסענו בכביש 6 עד מחלף לקייה. ירדנו בכיכר במחלף, פנינו חזרה מערבה ונסענו על דרך עפר במקביל לכביש 6 עד שהגענו לשולי היער ומשם טיפסנו לנקודת ההתחלה. דרך העפר עבירה לכל סוגי כלי הרכב (בנסיעה איטית!).

יודעים לנווט - בהצלחה! הניווט בשטח באחריות המנווטים בלבד.


רוצים ללמוד לנווט / לשפר יכולות קיימות ? דברו איתי: אלי ברנד, "ההולך בשדה" 052-3663123

ציוד לניווט:


מאמרי עזר לניווט

533 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page