top of page
חיפוש

שביל ישראל - עכשיו הזמן להרשם

שביל ישראל משתרע לאורך כ- 1040 ק"מ, החל מכפר גלעדי בצפון וכלה באילת בדרום. השביל נחשב כמושך במיוחד היות והוא עובר באזורים מגוונים ביותר מבחינה אקלימית ומבחינה גאוגרפית. המטיילים לאורכו של השביל נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: אלו ההולכים בשביל ברצף, יום אחרי יום, ומסיימים אותו בערך אחרי חודשיים, ואלה ההולכים בכל פעם מקטע אחר, לפעמים בסדר רציף ולפעמים בהתאם לעונות השנה.

תיאור הנתיב של שביל ישראל על גבי מפת ארץ ישראל
מפת שביל ישראל

עבור אלה ההולכים בכל פעם מקטע אחר, השביל מציב אתגר לוגיסטי. עד לאזור ערד, ניתן להגיע עם רכב אחד, להשאיר אותו בשטח ולהגיע לנקודת הסיום או ההתחלה בתחבורה ציבורית. אחרי ערד, השארת הרכב בשטח אינה מומלצת, לאור ריבוי גנבות הרכב. בנוסף, ההגעה לנקודות הסיום או ההתחלה עלולה להיות בעייתית לאלה שאין ברשותם רכב שטח.

כיצד מתגברים על בעייה זו? חוברים לארגונים המציעים טיול בשביל בדרך כלל תוך התאמה מבחינת קושי המסלול ואורכו לקבוצה המתכננת לעבור. מכון אבשלום, יד יצחק בן צבי, רדיוס וארגונים רבים אחרים מציעים חבילה הכוללת מספר קטעי הליכה תוך שהם דואגים להסעות ולפעמים גם לכלכלה.

אחת לשנה נערך מסע רצוף בשביל המאורגן על ידי "נפגשים בשביל ישראל". מטרת ההליכה בשביל, מעבר להליכה עצמה היא להנציח את זכר הנופלים במערכות ישראל ובפיגועי הטרור. היתרון של חבירה לגוף זה כפולה: האחת הם דואגים לנושא הלוגיסטי והשנייה כחלק מההליכה בשביל הם מקיימים מעגלי שיח תוך הכרת השונה והדגשת המאחד. ניתן ללכת בקטעים בודדים, או ללכת את כל השביל ברצף.

להשתתפות במסגרת זו דרישה רבה, ולכן הם מקיימים הרשמה מראש. ההרשמה נפתחה בימים אלה, וזה בדיוק הזמן להרשם. מאוחר יותר, ייתכן ולא יהיו מקומות פנויים.

87 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חידון ליום העצמאות ה- 70

מסר לשנת ה- 70 לעצמאות מדינת ישראל עם שקיעת החמה נאספנו סביב המדורה. היה זה בסיומו של החג הראשון. גזרי העצים היו לחים מעט, והאש והעשן הופיע ונעלמו חליפות. למרות גילו המבוגר של ראש השבט הוא המשיך במסור

חידון יום העצמאות 2017

שאלות לפיתרון כתב החידה בכל אחת מהשאלות ישנן שלושה עצמים / שמות זהים, ואחד יוצא דופן, עליכם לסמן את יוצא הדופן. 1.                  א. ראובן           ב. גד                ג. נפתלי           ד. אפרים

bottom of page