top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תההולך בשדה

שפר את הזיכרון בעזרת לימוד ניווט

עודכן: 9 בספט׳ 2022



מח האדם - מבנה פנימי
מח האדם - מבנה פנימי

המח - המחשב בעזרתו אנחנו מבצעים כל פעולה בחיינו - הוא איבר הזקוק לתרגול מתמיד. במשך הזמן, ככל שאנו מתבגרים פעולתו של המח נחלשת. אנו מרגישים בזאת כאשר הזיכרון שלנו נחלש, ונדרש לנו יותר זמן לבצע פעולות שונות. בזמנו המדע העריך כי זהו מצב טבעי שלא ניתן למנוע אותו. מחקרים אחרים זיהו התחדשות של תאי מח, גם אצל אנשים מבוגרים. למרות שההכרעה בוויכוח רחוקה מלהסתיים, נראה שיש הסכמה בעולם המדעי לפיה כדי לשמור על פעילותו התקינה של המח עלינו לתרגל ולאתגר אותו כל הזמן.

ישנן המלצות רבות לגבי הפעילויות שתורמות לשמירת תפקודו של המח. את רובן מנחה קו אחיד - לחדש, וכמה שיותר. כיצד עושים זאת בפועל ? להלן מספר רעיונות:

  • משנים מסלולי נסיעה, כך שנגיע ליעד כל פעם בנתיב אחר.

  • מנווטים ללא העזרנ של Waze או כל תוכנת ניווט דיגיטלית אחרת.

  • מעבירים פעילויות מהיד החזקה ליד החלשה. כלומר אם אנחנו ימניים, ננסה לבצע כמה שיותר פעילויות ביד שמאל.

  • משחקים במשחקים הדורשים זיכרון ודמיון: שח, ברידג', תשבצי היגיון.

  • לומדים שפות חדשות.

להצעה האחרונה אפשר לצרף את ההצעה ללמוד קריאת מפה טופוגרפית ובעקבותיה ניווט. למפה טופוגרפית יש שפה משלה, לא קשה ללימוד, אבל חדשה. כאשר אנו קוראים במפה, בוחרים את הדרך, או מזהים עצמים בסביבתנו, אנחנו מפעילים מרכזי זיכרון, ומרכזי דמיון במח. אנחנו מבקשים מהמחשב שלנו שיעריך אפשרויות שונות, שייתן המלצות, בקיצור אנחנו חושבים, ובדרך כלל על נושאים שלא חשבנו עליהם קודם. אנחנו מתרגלים ומאתגרים את המח, בדיוק מה שהמדענים ממליצים לעשות.

יודעים לנווט ? מצוין - קחו מפה טופוגרפית ומצפן וצאו לדרך. רוצים לרענן ידע ישן או ללמוד מהתחלה - פנו אלי!


29 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page