top of page
חיפוש

מפות רבותי, מפות!

עודכן: 19 בינו׳ 2022

נווט בלי מפה הוא כמו דייג ללא חכה, או אם תרצו בלשון מליצית יותר, כמו באר ללא מים. אז אילו סוגי מפות קיימות והיכן ניתן להשיג אותן?

קיים בשוק מגוון גדול של מפות, אבל המפות שנווטים רגליים מתעניינים בהן, הן מפות טופוגרפיות בקנ"מ (קנה מידה) של 1:50,000 או 1:20,000. ישנן מפות משנת 1880 שנערכו עלידי משלחת של הסקר הבריטי לחקר ארץ ישראל - P.E.F – Palestine Exploration Fund, ומפות מנדטוריות מהשנים 1915 – 1948, אבל על אלו ועוד – בהזדמנות אחרת.

כעת נתמקד במפות עדכניות המגיעות כמוצר דיגיטלי בנייד, או מודפסות על נייר והקנ"מ שלהן 1:50,000.

מפות דיגיטליות:

1. עמוד ענן – תוכנה חינמית, וותיקה מאד, ניתנת לצפייה במחשב או בטלפון. ניתנת להגדלה עד גבול מסוים. יש אפשרות לרכוש הרחבות הכוללות סימון שבילים, בתשלום. ניתן לעבור לתצוגת צילום לווין, מפות טופו בסגנונות שונים, וגם מפות של משלחת הסקר הבריטית. במפה ישנה שכבת מידע הפתוחה לכל, וכל נווט ומטייל יכול להוסיף בה מידע על כל מקום, כרצונם.

2. שביל נט – תוכנה בתשלום , דמי מנוי שנתיים. עלויות נפרדות למחשב ולטלפון. מעידים על עצמם שהם "מפות הטיולים הטובות בישראל". אין אפשרות ל"דמו" או צפייה בחינם להתנסות. לא בדקתי.


מפות מודפסות:

1. מפות טופוגרפיות ללא סימון שבילים – מופקות על ידי מפ"י - המרכז למיפוי ישראל. דומות מאד למפות שהצבא משתמש בהן. 28 מפות המכסות את כל הארץ. עלות גיליון 50 ₪.

2. מפות טיולים וסימון שבילים. מופקות על ידי החברה להגנת הטבע. מפות הכוללות את כל השבילים המסומנים בארץ. 17 מפות המכסות את כל הארץ. עלות כל מפה 84 ₪. סט של 17 מפות המגיעות על נייר מיוחד כדי להפחית את הבליה שלהן עולה 1,360 ₪. ניתן לרכוש בחברה להגנת הטבע, או בחנות של מפ"י.



201 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חידון ליום העצמאות ה- 70

מסר לשנת ה- 70 לעצמאות מדינת ישראל עם שקיעת החמה נאספנו סביב המדורה. היה זה בסיומו של החג הראשון. גזרי העצים היו לחים מעט, והאש והעשן הופיע ונעלמו חליפות. למרות גילו המבוגר של ראש השבט הוא המשיך במסור

חידון יום העצמאות 2017

שאלות לפיתרון כתב החידה בכל אחת מהשאלות ישנן שלושה עצמים / שמות זהים, ואחד יוצא דופן, עליכם לסמן את יוצא הדופן. 1.                  א. ראובן           ב. גד                ג. נפתלי           ד. אפרים

bottom of page