top of page
חיפוש

חידון יום העצמאות ה- 74


שלום סבתא, כמה אני שמח לראות אותך!

שלום נכדי האהוב, מה מביא אותך אלי ולמה אתה נראה מוטרד כל כך?

אל תשאלי סבתא – קיבלנו מטלה בבית הספר ואני לא יודע מה לעשות.

אל תדאג נכדי – מה המטלה?

להכין עץ משפחה עם כל האחים והאחיות הדודים והדודות, ואני לא יודע היכן להתחיל. אין לי עם מי להתייעץ חוץ ממך. את אמא לא הכרתי מעולם, ואבא נעלם כשהוא בן 5. ונוסף לכל זה, בזמן האחרון הבנים חושבים שאני בן, והבנות – בת. אני כל כך מבולבל!

טוב נכדי בא נתחיל. כשנולד בני, הייתי יותר צעירה מגילך היום, הייתי בת 26. כולנו היינו מאד צעירים. ולי לא הייתה בעייה – כולם ידעו שאני בת. כשנולד אביך, כולם ידעו שהוא בן. כל כך אהבתי לטפל בו: לרחוץ אותו, להלביש אותו, להאכיל אותו. רק דבר אחד לא יכולתי לעשות – לשקול אותו. נתתי לו שם תנכי קצר, שקל מאד להגות.

נו באמת סבתא – את לא עוזרת לי בכלל.

בסדר בסדר – אני רואה שאתה מאד מתוח, אספר לך בדיחה. בזמני שאלו את כולם – גם את עיוורי הצבעים: " איך אתם אוהבים את השחור שלכם - בגוון ירוק או בגוון כחול".

סבתא – את לא עוזרת לי בכלל!.

טוב נכדי, אספר לך סיפור נוסף. כשאחד מחברי רצה להתחתן הוא נעזר רבות בבני דודי. הראשון עזר לו בבנק לקבל הלוואה. עם ההלוואה הוא נעזר בבן דוד שני כדי לרכוש דירה. כשאבא של חברתו נוכח לדעת שהוא בעל רכוש הסכים שביתו תתחתן איתו, ואז חברי קרא לבן דוד שלישי שיעזור לרב במהלך החופה. הרבה הגיעו לחתונה, ומי שלא יכול היה להגיע נעזר בבני דודים נוספים כדי לבקש סליחה.

סבתא – עכשיו את מדברת !

וגם האופנה משתנה – בהתחלה היו לי חולצות של בעלי מקצוע, אבל אחר כך העדפתי פוליטיקאים ומדענים. דווקא בזה אתה קצת דומה לי. בתחילה אהבת פוליטיקאים אבל בזמן האחרון אתה מעדיף אומנים. מספיק לך? או שאתה רוצה לשמוע עוד?

עוד קצת בבקשה.

טוב – גם לי לא היה אבא, ואמא שלי ששמי מאד דומה לשמה, עזבה את הארץ כשהייתי צעירה מאד, ולא הספיקה לספר לי על בן דוד שלה, מאד דתי שלא מפסיק להצהיר כמה הוא סומך על אלוהים.


אם הבנתם את כתב החידה, אמרו בבקשה מי הם - הנכד, האבא, הסבתא והסבתא רבה !


רמזים יפורסמו ב - 14:00 וב - 15:00 באתר וגם ב 0523663123 Whatsapp

95 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חידון ליום העצמאות ה- 70

מסר לשנת ה- 70 לעצמאות מדינת ישראל עם שקיעת החמה נאספנו סביב המדורה. היה זה בסיומו של החג הראשון. גזרי העצים היו לחים מעט, והאש והעשן הופיע ונעלמו חליפות. למרות גילו המבוגר של ראש השבט הוא המשיך במסור

חידון יום העצמאות 2017

שאלות לפיתרון כתב החידה בכל אחת מהשאלות ישנן שלושה עצמים / שמות זהים, ואחד יוצא דופן, עליכם לסמן את יוצא הדופן. 1.                  א. ראובן           ב. גד                ג. נפתלי           ד. אפרים

bottom of page